So much to see, so much to do!

8 april 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

San Francisco, een prachtige stad en nog vrij rustig ook. De stad doet niet heel erg Amerikaans aan zoals bijvoorbeeld New York met al zijn mega hoge gebouwen en superdrukke straten met altijd maar verkeer en sirenes.
Tuurlijk heb je dat hier ook, maar in deze twee dagen hebben we maar een enkele keer een sirene gehoord en in sommige straten zagen we soms geen auto rijden.

Brandweer   Lombard street  Een straat

Voor we op vakantie gingen heb ik van alles gelezen over vervoer in deze stad. Via metro, tram, bus, streetcar, cable car, fiets of elektrische step kun je veel zien van de stad, maar wij hebben de benenwagen genomen.
En voor we het wisten waren we vanaf ons hotel bij de Port of San Francisco aan de baai waar de stad aan ligt (2 km lopen).
Loopt lekker zo, dus met de benenwagen door naar Pier 33 (boot naar Alcatraz) en Pier 39, waar de zeeleeuwen liggen. Nu zitten we al op zo’n 6 km lopen en dat kan natuurlijk alleen maar met een stevig Amerikaans ontbijt achter de kiezen.

Amerikaans ontbijt   Pier 39 vlag

Heel leuk trouwens Pier 39 met de Californische zeeleeuwen, ze liggen er op drijvende pontons die speciaal voor ze in het water zijn gelegd. De zeeleeuwen zijn er gaan liggen na de grote aardbeving van 1989, maar langs de hele Californische kust kun je ze vaak zien liggen op rotsen.
De beesten vormen een grote toeristische attractie, want behalve de zeeleeuwen is er veel entertainment, winkeltjes en eten en drinken te vinden op de pier.

Zeehonden  Zeehonden close-up

Daarna hebben we onze wandeling vervolgt totdat de Golden Gate bridge goed in beeld kwam en zijn we van de kustlijn weggelopen terug naar het centrum van de stad (totaal zo’n 15 km gelopen).

Golden Gate bridge   Wandelroute

De volgende dag staat een bezoek Alcatraz eiland op het programma, maar pas om 16 uur.
Eerst starten we de dag weer met een ontbijt, dit keer hebben we het iets simpeler gehouden.

Ontbijt

We kiezen nu voor iets gemakkelijke om de stad te verkennen en hebben we een rit in een Streetcar en aansluitend een rit in de ‘Ringing Bell Cable Car’ gemaakt, erg leuk!

Streetcar   Cable car

In de volgende blog meer over ons bezoek aan Alcatraz, tot dan!

1. Paul M.:
    8 april 2022
    Wow, pittig hoor die wandeling. Nou zijn jullie natuurlijk wel goed getrainde youngsters......
    Het plezier spettert in ieder geval van je blog af! Hoop nog veel te lezen over jullie reis en nog veeeeeel meer mooie foto's te zien de komende tijd.
  2. Ria:
    8 april 2022
    Het sportieve afwisselen met een diversiteit aan vervoersmiddelen. Leuke foto's!
  3. Carina Minten:
    8 april 2022
    Hallo lieverds tien jaar terug waren we ook in San Francisco toen zijn we ook in het Lombard street door heen gewandeld ze hebben daar de beroemde film de Gateway met Steve mc Queen en Faye Duneway gemaakt. Vanmorgen hebben we ook 7 km gelopen om een parking ticket 🎟 te betalen op het gemeentehuis in Ibiza stad te betalen. 🤪🤪🤪 Als je vandaag over de Golden Gate gaat lopen krijg je een geluksgevoel zo mooi is dat. Als je tijd hebt ga dan naar Macy, s de grootste 🐝 korf van America, ze hebben daar zelfs een Collectie van Salvador Dali te gek gewoon veel plezier 🤩 vandaag Carina 🤗🤗🤗🤗
  4. Theo Minten:
    Geweldig mooie reis 🧭 😎
  5. Ilona:
    8 april 2022
    Dat is een flink eind wandelen geweest, maar zo te lezen en te zien, meer dan waard geweest! Leuk zo die zeeleeuwen zeg! Ben benieuwd naar het verslag van Alcatraz!
  6. Marleen de Caluwe:
    8 april 2022
    Mooi verhaal, lijkt me geweldig om het mee te maken. Vooral die zeeleeuwen, wat een grote mooie dieren. Geniet maar lekker, ben benieuwd morgen Alcatraz