Viva las Vegas! (part 2)

23 april 2022 - Las Vegas Strip, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas, daar zijn we weer! Drie jaar geleden eindigde onze camperreis in deze stad van waanzin.
Nu hebben we twee dagen om te ontdekken waar we toen geen tijd meer voor hadden.
Na onze camper op het Oasis RV resort geïnstalleerd te hebben bestelt Jörgen een Uber naar het MGM, voor ons het einde van het begin van the Strip want we nemen vanaf dit hotel de monorail naar ons begin: een stukje vanaf het Strat (Stratospere hotel).

Las Vegas Stratosphere

Vanaf daar lopen we the Strip helemaal af naar het MGM zodat we onderweg alles kunnen zien wat er te zien valt. We lopen het Circus Circus binnen,

Las Vegas Circus Circus

steken over naar het Venetian hotel (met de gondels),

Las Vegas Venetian binnen  Las Vegas Venetian Laura  Las Vegas The Venetian

ertegenover the Mirage en Caesars Palace,

Las Vegas Ceasar Palace

en lopen door naar het Bellagio met de grote fonteinshow.

Las Vegas Bellagio

Daar tegenover ligt Paris Las Vegas met Eiffeltoren,

Las Vegas Paris hotel

dan het Aria hotel met luxe winkelcentrum waar we even pauzeren om dan door te lopen naar een drogist naast het Waldorf Astoria waar we een blik bier en bus Pringels kopen. Al snackend lopen we door naar New York, New York waar ze een enorm foodcourt hebben onder het hotel. Daar eten we een hotdog Chicago stijl

Las Vegas New York New York  Las Vegas NY overzicht  Las Vegas NY 1

en doen we weer energie op om door te lopen naar Excalibur/Treasure Island

Las Vegas Excalibur

en eindbestemming MGM waar we weer een Uber terug naar de camping nemen.
Totaal gelopen: 13 km.

We hebben weer $1 vergokt aan zo’n slot machine maar helaas geen prijs.

Las Vegas Casino overzicht

Vandaag hebben we uitgeslapen en dat was wel even lekker. Die mogelijkheid hadden we gisteren ook voor we naar Las Vegas zouden gaan, maar we hebben die nacht windsnelheden tot 80 km per uur over ons heen gehad en dat slaapt toch niet zo lekker.
Uitgerust en wel hebben we vandaag eerst een stuk gewandeld naar een outlet centrum en nadat we alle shops bekeken hadden een Lyft (weer eens wat anders dan Uber) genomen naar Fremont street, het oude Las Vegas (totaal 8 km lopen). Wat een pracht en praal is het daar zeg! Het grootste gedeelte van de straat is overdekt door een groot led scherm en overal hangen boxen die de muziek afspelen van de paar bands die er staan op te treden. Je loopt van het ene geluid zo het volgende in. De charme van de oude Casino hotels straalt ervan af ook al is het overdag en hebben de meesten hun ouderwetse lampen nog niet aan. Het is een kakofonie aan kleuren en geluiden en het lijkt er nog levendiger dan op the Strip zelf.

Fremont street Led overkapping  Fremont street casino/hotelFremont street Golden Nugget  Fremont street Muziek

Daarna hadden we het wel gezien en zijn we terug gegaan naar de camping (met Uber). Ik heb een wasje in de wasmachine gedaan en daarna zijn even gaan ontspannen aan het zwembad.

Las Vegas, twee indrukwekkende dagen die we niet snel zullen vergeten.

Las Vegas groeten uit!

1. Ilona:
    24 april 2022
    Alsof we er zelf zijn, zo leuk al die foto's! Wat een indrukken zeg, je komt ogen en oren tekort daar. En flink stuk afgelegd te voet!
    Pfff met die windsnelheid zullen jullie lekker aan het schudden zijn geweest in de camper.
    Slaap lekker!
  2. Paul M.:
    24 april 2022
    Zo, vermoeiende maar volgens mij geweldige ervaring in Las Vegas. Nu het laatste weekje in......
  3. Carina Minten:
    24 april 2022
    Wat een gekte midden in de woestijn 🌵 het is net of je er zelf ook bent een geweldig 🤩 bling bling moment en een boeiend verslag op naar het volgende avontuur en een fijne verjaardag 🎂
  4. Ria:
    24 april 2022
    2 intensieve dagen wat een andere wereld dan ons platteland. Jullie hebben weer heel wat gezien , afgelopen en gereist
  5. Marleen de Caluwe:
    24 april 2022
    Van harte gefeliciteerd Laura, en je hebt een geweldige verjaardag.
    Niet te geloven wat jullie beleven, geweldige foto's en heel mooi geschreven
  6. Margriet:
    25 april 2022
    Hoi Laura gefeliciteerd met je verjaardag, dat is vast wel gelukt in Las Vegas met lichtjes en muziekbandjes! Mooie je verhalen om te lezen en kijk uit naar vervolg, groetjes vanuit fris Oldambt