On the road again!

8 april 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Jaaaaa, we mogen onze camper gaan ophalen.
Maar eerst hebben we alle tijd om de koffer weer in te pakken, nog te ontbijten en dan onze laatste spullen verzamelen voor we naar het station lopen op Powell/Mason street.
We zijn mooi op tijd en nadat we ingestapt zijn is het 1 rit rechtstreeks naar Dublin/Pleasenton aan de andere kant van San Francisco.
Bij El Monte RV staat onze camper klaar en wat een joekel! Nog een slag groter dan drie jaar geleden, je moet er maar mee durven en kunnen rijden (nou ik niet!).
Het is wel een sjiek ding hoor met twee slide-outs zodat we een grotere keuken en grotere slaapkamer hebben.

Onze camper

En dan de weg op! Eerste stop: Walmart.
Daar lopen we met een kar vol en een rib uit ons lijf minder naar buiten maar dan hebben we ook genoeg boodschappen voor de komende tijd. Je moet toch veel zelf aanschaffen zoals afwasmiddel, eten en drinken, vuilniszakken, briketten voor de BBQ en dit keer helaas ook een broodrooster want die zit er niet bij in. En zonder rooster smaakt dat Amerikaanse brood nergens naar.

Amerikaans brood

Onderweg naar onze eerste overnachting komen we langs het Apple center en Google center.
Als je er toch langs komt wil je ook wel even zien waar al die knappe breinen zitten die onze mooie iPhonies bedenken. Maar veel zien doe je niet vanwege alle bomen dus hierbij een luchtfoto:

Apple center

Ja het bestaat echt! We zijn erlangs gereden (daar bij de rode pijl) en zagen een glimp van de rondingen! Het Google center hebben we overgeslagen omdat de tijd toch sneller gaat dan je denkt.

Rond 18 uur kwamen we aan bij het San Francisco RV resort voor onze eerste nacht.
En het begint alweer lekker want het kantoortje was maar tot 17 uur open… Telefoonnummer gebeld dat erbij vermeld stond maar er werd na drie keer bellen nog niet opgenomen. En nu?
In het welkomstbakje naast het kantoor zat geen envelop voor ons in, dus wisten we ook niet elke plek we konden nemen.
Dit is dus de enige camping die we niet zelf hebben uitgezocht, maar Doets voor ons geregeld heeft. Pfff
We besluiten maar gewoon een lege plek uit te kiezen en dan horen we het wel.
Eenmaal ingeparkeerd (en dat ging vrij vlot, lang leve de ervaringen van 3 jaar geleden) werden we terug gebeld door de eigenaar. Jörgen kon gelijk langskomen en kregen we alsnog de juiste plek aangewezen.
Daar ingeparkeerd, alles geïnstalleerd en toen nog even lekker gewandeld langs de kustlijn.

San Francisco RV resort Foto van Facebook.

Slaap lekker! Of voor de meesten in Nederland die dit lezen: Goedemorgen of goedemiddag!

1. Ilona:
    10 april 2022
    Jemig wat een joekel van een camper! Leuk verhaal weer!
  2. Marleen de Caluwe:
    10 april 2022
    Daar zou ik ook niet mee rijden, die camper is mega groot.🥰 Maar nu hebben jullie veel plaats om de boodschappen in te ruimen🍳🍔🥒 Ben benieuwd na je volgend verhaal
  3. Carina Minten:
    11 april 2022
    Goedemorgen lieverds een hele grote RV wat spannend gelukkig is Amerika ook groot. Laat ons de binnenkant eens zien, en natuurlijk je broodrooster. Op naar het volgende avontuur 👙🩲🍩🛺
  4. Ria:
    11 april 2022
    Zo de juu dat is een beste camper. Daar kunnen jullie het vast wel in volhouden.