Malibu, wie kent het niet?

12 april 2022 - Malibu Creek State Park, California, Verenigde Staten

Malibu, de plaats in Californië aan het strand met al die beach houses.

Voor sommigen herkenbaar uit de serie Two and a half men. Of van het drankje Malibu. Of van Miley Cyrus met het nummer ‘Malibu’. Of de sedan van Chevrolet 😄

Dat is wat ik weet van Malibu.
Maar we zijn er dus geweest! Bijna…
Want Malibu zelf is niet te betalen natuurlijk, wij zijn in het Malibu Creek State Park geweest voor onze overnachting op weg richting LA.
Iets minder luxe ook dan de beach houses, maar klagen doen we niet hoor. We hebben mooi ons eigen huis op wielen mee.

Malibu Creek bord

Voor onderweg hebben we wat lekkers voor bij de koffie gekocht en kunnen dat op een prachtige plek aan zee nuttigen.

Muffins  Picknick aan zee

Op het Malibu Creek State park geen water, stroom of riool aansluiting en dat wisten we, daarom staan we er met een camper waar nog meer dan genoeg schoon water in zit en nog genoeg plek over is voor het vieze water of het nóg viezere water.
Vandaag kunnen we ook voor het eerst ons vlees op de bbq leggen al gaat dit niet zo makkelijk als Jörgen hoopte want de ‘pit’ is wel erg groot en het waait ook lekker. Ook al maakt hij een stapel met briketten langs de zijkant, de hitte komt maar niet tot het grote rooster dat erbij zit.
Dan maar aluminium folie erom en hoppa die worstjes garen lekker zo boven op de briketten.

BBQ voorbereiding   BBQ

S avonds maken we nog een wandeling door het park en durft Jörgen het aan zich te douchen in de camper.

Malibu Creek wandeling

Ik wacht nog een nachtje, het kan nog wel als ik naar mijn haar kijk, want dan komen we op een nog mooiere camping.

De volgende ochtend rijden we verder naar de volgende stop. Omdat we vroeg wakker zijn kunnen we de generator voor het stroom nog niet gebruiken, in dit park mag het pas vanaf 10 uur. En het was 7:30 uur toen we toe waren aan ontbijt. We hopen onderweg een plekje te vinden en dat kwam al na twee bochten. Wie wil nou niet met dit uitzicht ontbijten:

Ontbijt met uitzicht

Trouwens, voordat we bij Malibu gingen overnachten hadden we nog een stop in Morro Bay, ook mooi en ook even lekker gewandeld:

Morro Bay bord  Morro bay 2  Morro bay 1

1. Ilona:
    12 april 2022
    Leuk verslag weer en door de foto's zo levendig! Amerika he...alles groot. Dus naast jullie joekel van een camper, daar ook een joekel van een bbq. Lijkt mij ook lastig warm te krijgen, maar mooi opgelost zo. 😄
  2. Paul M.:
    12 april 2022
    Uit alles blijkt dat jullie genieten. Maar.... er was toch geen relatie met het vieze water en het douchen van Jörgen neem ik aan.....
  3. Ria:
    12 april 2022
    Dat is inderdaad een mooi uitzicht tijdens jullie ontbijt. GENIETEN.
  4. Jolanda:
    12 april 2022
    Zo leuk om wakker te worden en dan de dag te beginnen met jullie reisverslag en al die prachtige foto’s. Dan kan de krant wel even wachten 😉
  5. Marleen de Caluwe:
    12 april 2022
    Top, wat zullen jullie genieten......en wij stiekem mee
  6. Margriet:
    12 april 2022
    Prachtig en zo wil ik ook wel ontbijten:) ook weer mooi geschreven Laura!
  7. Theo Minten:
    12 april 2022
    Dit is ook onze virtuele rondreis.
    Maak veilige mijlen and have a nice day
  8. Carina Minten:
    12 april 2022
    MALIBU dat is Waar Rachel van Friends (Jennifer Anniston) bij de duurste strandstrip van Amerika 🇺🇸 Woont kijk of de buurvrouw van Jenny wil verkopen 🤪🤪🤪🤪 Geweldig ben benieuwd welke celebs je tegen komt