Ons huisje voor de komende twee weken

28 maart 2019 - Summit Lake State Park, Indiana, Verenigde Staten

Na een wat mager ontbijtje vanmorgen (niet zoals in Europa met verse broodjes, beleg etc, maar toast brood, cereals en koffie of sap) worden we met een touringcar naar de fabriek van Coachmen in Middlebury gebracht.

IMG_20190328_062029

Zij maken de campers en Road Bear verhuurd ze.
De rit duurt ongeveer 2,5 uur. De bus zit niet helemaal vol. Veel Nederlanders en Duitsers reizen met ons mee naar de fabriek.
Bij aankomst zien we een hele rij campers klaarstaan, kriebels!
We krijgen van de 4 modellen het derde model, de Leprechaun. Een camper met een uitschuifbaar gedeelte achterin waarin het bed zich bevindt.

IMG_20190328_103555

Omdat de groep niet al te groot is mag ik samen met Jörgen de uitleg over de camper volgen. Normaal zijn er twee touringcars vol gezinnen die allemaal een camper ophalen en die kunnen niet allemaal tegelijk erbij zijn. Dan gaat er 1 per gezin naar de uitleg.

Michelle uit Denver geeft ons de uitleg. Zij verblijft een paar maanden bij de fabriek hiervoor en gaat in april weer terug naar huis.
Ze neemt ons mee in en om de camper om te laten zien hoe alles werkt. Vooral bij de uitleg over het lozen van het vuile water letten we goed op. Want als je net de verkeerde volgorde hanteert heb je de drek over je handen heen lopen i.p.v. dat het in het riool verdwijnt, blèh!

Dan krijgen we onze sleutels en camper stoelen voor buiten. Klaar voor vertrek!
Van te voren hebben we alles al uitgezocht qua route en campings. Ik mag de route navigator zijn deze reis. Daarnaast let Tom Tom ook een beetje op, maar het meeste mag ik doen want anders zit ik er ook maar wat bij.

First stop: Walmart. Grote supermarkt(keten) met alles erop en eraan. Net zoals de grote Franse en Spaanse supermarkten zeg maar.
Ze verkopen een soort fatsoenlijk brood dat lijkt op een groot en breed stokbrood. Nog wat beleg, chips en wat wc rollen en we rijden weer.
Next stop: Taco Bell, want we hebben trek!

IMG-20190328-WA0000

Third stop: T-Mobile shop. Er is een aanbieding voor internet en bellen, 1 maand voor $40. Zo kunnen we de hele reis gewoon internetten en evt. bellen met de campings.
Zo, nu doorkarren naar de camping, anders is het al donker.

Als we aankomen is het kantoortje al dicht. Op zich niet erg want Jörgen had in Nederland al online geboekt en betaald. We zijn naar onze plek toe gereden en hier een daar stond nog een camper.
Het waterpas zetten van de camper ging prima evenals het stroom aansluiten. En nu het water nog…
Het water? Uit alle kranen die we probeerden geen water.
Oeps! Gelukkig hadden we zo’n 10 liter water in een verpakking met zo’n tapkraantje gekocht.
Maar dat wordt wel echt kamperen, snap je. Beetje water koken om me te wassen en dat soort dingen.
Maar ook geen wc… gelukkig waren er diverse toiletgebouwen.
Even daarheen gelopen om te kijken hoe en wat, zaten ze op slot!!
Ohhh, dus daarom staat die Dixie ernaast. Ieuw!

IMG-20190329-WA0018

1. Paul M.:
    Mooi verslag Laura!
    Wat is een mens zonder water😚.
  2. Ilona:
    30 maart 2019
    Dat eten ziet er lekker uit. Haha. Een soort nacho oid in dat bakje?
    En ik heb beeld qua het echte kamperen...Jörgen moet dat toch ergens gewend zijn van vroeg. Whaha... 😂
  3. Ria:
    30 maart 2019
    Echt survival dussss. Tja lekker stromend water is toch wel fijn. Succes verder en weer op weg naar nieuwe avonturen
  4. Marleen de Caluwe:
    30 maart 2019
    Gaat goed met jullie, echte campeerders haha. Achter een boompje piesen 🤣🤣of zo, verzin maar wat. Maaaaar, gefeliciteerd met je broer zijn verjaardag, drink maar ééntje op hem. Succes verder......😘😘
  5. Wouter:
    30 maart 2019
    Veel geluk met jullie reis & probeer niet in de superstores verloren te raken.
    En gefeliciteerd met mijn verjaardag! 🥳🎉🎁