grand, grander, Grandest!

8 april 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Daar komt het eigenlijk op neer als je over de machtige Grand Canyon praat. Je moet het gezien hebben om het te geloven, maar hierbij een impressie om je een beetje het beeld te geven.

DSC00936

DSC00955

DSC00968

Meer ga ik er niet over vertellen, we zijn nu een nog mooiere ervaring rijker!

Wat ik wel wil vertellen natuurlijk is wat we gegeten hebben 😉
Als lunch hadden we een hotdog en een pizza, niet heel bijzonder, maar dan hebben we weer wat energie om de verbluffende beelden van de Grand Canyon aan te kunnen. Dit hebben we afgesloten met een heerlijk ijs. Daar zagen we diverse bezoekers al mee lopen, jammie!

IMG_20190408_145527

We staan op een camping in het staatspark van de Grand Canyon, Trailer Village. Er zijn wel douches aanwezig, 10 minuten lopen verder bij de andere camping. Daar mogen we niet staan omdat onze camper te lang is. Ik heb me voor het eerst in de camper zelf gedoucht. Alles goed voorbereid om snel en efficiënt mijn douche beurt te laten verlopen. Op het einde werd het water steeds lauwer en de ruimte is gewoon heel klein.

IMG_20190409_215646

Grand Canyon heeft ook een Village. Daarbij dachten wij aan een dorpje maar het bleek toch meer een verspreiding van verschillende hotels en appartementen te zijn voor toeristen. Wel allemaal in stijl gebouwd en overal kon gegeten worden.

En kijk eens wat er zomaar rond loopt:

DSC00987

Er gaat een gratis bus door dit hele stuk van het Canyon park. Het zou lopend ongeveer 6 km zijn dus als we 's avonds niet terug konden dan lopen we wel.
We zijn rond 19 uur vanaf de camping naar het bezoekerscentrum gelopen en van daaruit met de bus naar de Village toe. Tot 21.30 uur kon je nog met de bus terug. Dat zou kiele kiele worden want we wilden ook nog eten.
En nu komt het: de tijd…
We zitten om 19.30 uur goed en wel in de bus, zie ik in de bus de tijd van 18.30 uur. Huh? Dat zal wel een foutje zijn dachten we. Want we zijn twee dagen geleden de tijdgrens naar Mountain Time al gepasseerd en de volgende is pas morgen als we de staat Nevada inrijden.
Na een stukje gelopen te hebben in het Village, komen we een hotel binnen om te kijken of we wat kunnen eten. Boven de receptie hangt een klok met daaronder duidelijk 'Mountain Time'. En die klok geeft ook een uur vroeger aan dan we zelf dachten.
Leven we dan al langer een uur te vroeg? Zijn we al een paar keer om 5 uur opgestaan i.p.v. de 6 uur die wij in gedachten hadden?
Jörgen heeft het opgezocht waar het aan ligt: de staat Arizona doet niet mee aan de zomer- en wintertijd. Hier hebben ze een aantal redenen voor en de hoge temperatuur in de zomer is er één van. Maar de Navajo, die ongeveer de helft van Arizona bezitten, doen dus weer wel aan zomertijd 🙈
Dan maar het horloge een uur terug. Scheelt wel dat we nu gewoon om 21.30 uur de bus terug kunnen nemen richting de camping!

IMG_20190408_211435

1. Paul M.:
    10 april 2019
    Lees ik net een artikel in de Telegraaf over jongeren die te dik worden...... Zie ik mijn zoon met 4 biertjes zijn maaltijd nemen😂🍔🍺🍺🍺🍺
  2. Carina Minten:
    10 april 2019
    Genoeg tijdzones om van slag te raken maar en een uurtje vroeger op dan heb je wat langer van de dag zeker als je in de grand canyon bent eten zit er weer lekker uit heb je wel nodig als lange wandelingen maakt. Geniet er maar lekker van tot morgen
  3. Margriet:
    10 april 2019
    Mooie foto's en het zal vast immens zijn om dit te mogen zien, ijsjes zien er lekker uit en Jurgen begint op een redneck te lijken.
  4. Ria:
    Mmmm lekker ijs
  5. Marleen de Caluwe:
    10 april 2019
    Nou, dik kunnen jullie niet worden met al die kilometers lopen. Maar wat gezonder eten is beter, zijn weer prachtige foto's, we genieten ervan. Dat ijs doet me aan Istrie denken.........🍨
  6. Helma sevriens:
    10 april 2019
    Hoi Laura en Jürgen wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken we waren vandaag bij Theo onverwachts op de verjaardag en keken op t v naar jullie foto’s en reisverslag prachtig einmalig goeie reis verder grt helma en lei