On the road again…

29 maart 2019 - Nolin Lake State Park, Kentucky, Verenigde Staten

Vanmorgen ben ik lekker vroeg met mijn wc rol onder de arm naar de Dixie gelopen. Je moet toch wat...
En het deed me weer aan de vakanties naar Frankrijk denken van vroeger, best leuk toch 😉.
Nadat we alles hebben ingepakt zijn we eerst nog even langs het kantoortje van de camping gereden.
Gisteravond was er niemand meer aanwezig nadat we er rond 19 uur aankwamen. Nu wel en konden we als aandenken een magneet scoren (een manier om een vakantie aandenken mee naar huis te nemen).

IMG_20190329_130121

Nu op weg naar de volgende stop, de Indianapolis Motor Speedway waar jaarlijks de Indy 500 wordt gereden (in 2017 met F1 rijder Fernando Alonso en voor de echte kenners: Arie Luyendyk won er twee maal). Deze stop ligt op onze route en was leuk om te doen.

IMG_20190329_110534IMG_20190329_110820

Typisch Amerikaans is het museum: een groot gebouw vol met allemaal auto’s en foto’s en allemaal van redelijk dichtbij te zien.
We hebben ook meegedaan aan de “Kiss the Brick” tour waarbij we in een busje over de baan heen werden gereden. Bij de start en finish lijn mochten we uitstappen om het van dichtbij te bekijken. Vroeger was de baan van bakstenen en dit is alleen nog hier te zien. Ooit begon een rijder de traditie om na de winst de bakstenen op de finishlijn te kussen, dus vandaar.

IMG_20190329_114303IMG_20190329_114350

Daarna door naar de camping, want we willen nu niet te laat arriveren.
Bij Nolin Lake State Park is het een stuk drukker dan gisteren. Spring break is nu ook begonnen, de voorjaarsvakantie.

IMG_20190329_182744

Bij de entree worden we vriendelijk ontvangen en krijgen onze plek toegewezen. Het gaat al soepeler dan gisteren en er is ook water!
Toch kies ik er voor om in het toilet gebouw te douchen want daar is het lekker ruim.
Jörgen besluit zich wel in de camper te douchen, prima maar we waren vergeten de tank te legen na het doorspoelen van de leidingen. Dus het water kon niet meer weg! Gevolg: hij heeft net zijn haren kunnen wassen en toen stond de douchebak vol water. Hebben we nog ouderwets moeten hozen om het weg te krijgen!
Want je vuile water mag je alleen bij het dump station lozen.

IMG_20190330_101244

PS. Bedankt voor jullie reacties, blijf ermee doorgaan! Het maakt het schrijven nog leuker 📝

1. Paul M.:
    31 maart 2019
    Wat een fantastische trip! Dankzij de super goede voorbereiding zien en doen jullie lekker veel. Ik zie alleen dat het weer wel nog een beetje beter mag......
  2. Ilona:
    31 maart 2019
    Whaha ik krijg overal beeld bij! 😂🤣
    Leuk programma weer onderweg. Heb je geen foto van Jörgen dat ie de stenen kust!?
  3. Margriet:
    31 maart 2019
    leuke verhalen Laura en zie dat Klene drop ook niet ontbreekt!
  4. Ria:
    31 maart 2019
    Het camping gevoel van vroeger komt weer helemaal naar boven hihi. Weer heel wat gezien en beleeft.
  5. Marleen de Caluwe:
    31 maart 2019
    Het blijft spannend bij jullie, en Jurgen had zeker zijn slaap niet uit. Blijf maar werken ,haha. En Richard heeft de wedstrijden van Ari Luyendijk gezien, top👍
  6. Carina Minten:
    31 maart 2019
    He lieverds, hoe is het weer hopelijk net zoveel zon als hier. Het is spannend bij jullie we lezen het reis verslag ook op het werk en de gasten bij ons hebben het ook gelezen je schrijft toevallig geen Spaans 🤪💃🏻🕴? Groetjes en tot morgen