"Waar hemel en aarde elkaar ontmoeten."

7 april 2019 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

We staan op tijd op zodat we, voor we aan de nieuwe route beginnen, eerst nog langs de uitkijkpunten kunnen van de canyon waar we gisteren doorheen zijn gereden.
Nu zien we alles van bovenaf en het is best hoog.

DSC00758DSC00768

Maar nu gaan we op weg richting de echte Canyon, de Grand Canyon. Er zit nog een dag tussen voordat we daar daadwerkelijk zijn, maar we zien nu al spectaculaire beelden in het landschap.

IMG_20190407_101643

Inmiddels zijn we de grens met Utah gepasseerd en zijn we op weg naar de eerste stop, the Mexican Hat. Het vraagt misschien wat verbeelding, denk aan een sombrero en je ziet het wel.

DSC00817

Er stonden ook twee mensen bovenop. Je hebt altijd van die thrillseekers 🙈

Door naar Monument Valley, een groot plateau dat 570 miljoen jaar geleden is ontstaan. Dit gebied lag eerst onder de Golf van Mexico (zee) en heeft geschuurd/gebotst met de platen waar nu de Rocky Mountains zich bevinden. De zee is langzaam teruggetrokken en opgedroogd en zo ontstond Monument Valley (in een notendop). Dit is nog steeds het gebied van de Navajo.

DSC00827

Vanwege de tijd zijn we niet het gebied zelf ingereden. Er loopt een weg door de vallei maar daar mag je met camper niet doorheen. Dan zouden we een tour moeten nemen en die duurt twee uur. Maar we moeten ook een beetje doorrijden want de volgende camping is weer “wie het eerste komt…”.
We hebben ons geld daarom maar uitgegeven aan de lunch met prachtig uitzicht over Monument Valley.

DSC00845IMG_20190407_134653IMG_20190407_142133

De camping waar we deze nacht verblijven heet Sunset View. Het ligt hoog en we kunnen onze camper ook kwijt op een hoge plek. Zo hebben we mooi uitzicht over het gebied om ons heen en kunnen we kijken naar de zonsondergang.

We zijn mooi in de middag aangekomen en nemen even een uurtje rust. Om de camping heen liggen wandelroutes waarvan we er twee lopen om 18 uur. Het is dan nog volop licht.
Als we terugkomen, komt een andere camping gast ons tegemoet die we groeten waarna hij een kort praatje aan knoopt en ons verteld dat vanavond om 21.19 uur het ISS voorbij komt zeilen in de lucht. Dat is natuurlijk super te zien omdat het hartstikke donker is buiten.
We staan op tijd buiten en blijkbaar heeft deze man andere camping gasten ook opgetrommeld want we horen zacht gefluister om ons heen.

Er kon geen foto van gemaakt worden, maar we konden er wel twee minuten naar kijken voordat het weer verdween, omdat de zon dan niet meer op het ISS valt. 🚀

1. Ria:
    9 april 2019
    Mooie foto's jullie dus maar veilig op de grond gebleven. Verstandig
  2. Paul M.:
    9 april 2019
    Schitterend allemaal. Goed geschreven wederom; het is alsof ik er zelf bij ben......
  3. Carina Minten:
    9 april 2019
    Het ziet er er uit als in de cowboy films van vroeger. De lunch ziet er ook lekker uit het is een avontuur echt een mooie vakantie 😎😘😘
  4. Marleen de Caluwe:
    9 april 2019
    Een echt avontuur met een stuk geschiedenis. En wij mogen het "meebeleven ", geniet maar.🐂🐎