Memphis = Elvis (en een beetje B.B. King)

2 april 2019 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag eindelijk zon en een strak blauwe lucht, maar dan wel 2 graden en een frisse wind.

We zijn we op tijd weggereden van de camping om Graceland te bezoeken, de woonplaats van Elvis Presley, the King of Rock and Roll!

Bij Graceland kun je met je camper parkeren en dat komt goed uit want er is voor ons geen ander manier om er te komen.

IMG_20190401_090602IMG_20190401_090704

Toegang kost $46 p.p. en dan mogen we zijn huis bekijken en zijn vliegtuigen. Maar er zijn ook VIP tours voor $100 en dan kun je ook al zijn kleding, gouden platen en allerlei andere kunst & kitsch gaan bekijken.
We vonden $46 al best veel…

Na de entree ga je een zaaltje in waarin een welkom film van 7 minuten wordt getoond over Elvis. Een leuke samenvatting van zijn successen en over zijn familie.
Daarna worden we naar buiten geleid en staan we in de rij voor een busje dat ons naar het Graceland Mansion zal brengen (het woonhuis). Prima geregeld, maar het huis ligt gewoon aan de overkant van de straat!
Al zullen ze dit ook wel doen zodat alles in goede banen kan worden geleid en niet van die gekke fans overal rondrennen
Voordat we in het busje stappen krijgen we een iPad en koptelefoon in handen gedrukt en dit zal ons tijdens de hele tour vertellen wat we allemaal zien.
Het huis is volledig in de stijl gebleven zoals Elvis het heeft achtergelaten voor zijn dood.
Hij heeft alle kamers in al die jaren vaak laten veranderen naar de laatste woontrends van die tijd. Hij had zelfs een jungle kamer.
Tja, hij wist zeker niet wat hij met zijn geld aan moest. 🤑

IMG_20190401_095222IMG_20190401_095906IMG_20190401_101114IMG_20190401_102101IMG_20190401_121332

En dan als laatste het graf. Elvis' vader heeft hem naar Graceland gehaald nadat Elvis eerst twee maanden op een gewone begraafplaats lag in Memphis. Maar dat werd een volledige toeristische trekpleister. Op Graceland is het graf ook een toeristische trekpleister, maar dan in goede banen geleid.

IMG_20190401_104601

Elvis, rest in peace 🤟

Om in Memphis zelf te komen hebben we een Uber taxi besteld naar het VVV kantoor. Met een stadsplattegrond op zak zijn we Memphis in gegaan. En daar komt B.B. King om de hoek kijken.
Hij heeft ervoor gezorgd dat Memphis nu bekend staat als Blues City.
Net zoals in Nashville heb je in Memphis ook een hele straat met allemaal blues cafés, opname studios en winkels. Een groot verschil: de drukte. Het was nu erg rustig in Memphis, misschien omdat het maandag is?

IMG_20190401_130751IMG_20190401_131418IMG_20190401_131543

We hebben gegeten in het Rum Boogie Café dat helemaal volhangt met gitaren van allemaal blues spelers en andere bands die er toe doen. Daar aten we een real Southern meal. Ik had kip en Jörgen BBQ pork, beide met een paar typisch zuidelijke bijgerechten. Gewoon goed en lekker (en een beetje gevoel van gezonder eten).

IMG_20190401_134601IMG_20190401_141224

Met onze buik vol zijn we doorgelopen naar het Peabody hotel. Een oud en chique hotel, maar vooral bekend om de eenden die er wonen, de Peabody ducks. Google het maar eens.
De eenden waar het verhaal om draait woonden er hun hele leven, de eenden die er nu verblijven komen als jonge eendjes van een eenden boerderij, tot dat ze volwassen worden. Dan gaan ze de natuur in.
De eenden wonen ergens in een hotelkamer en komen twee maal per dag met de lift naar beneden. Dat is de attractie. Toen wij er waren dobberden ze gewoon in de fontein.

IMG_20190401_144321IMG_20190401_144405

En dat waren de grootste attracties van Memphis. We hadden nog wel een museum in gekund, maar verder is er qua bezienswaardigheden niet heel veel.

’s Avonds heeft Jörgen de BBQ aan gemaakt en konden we onze worstjes grillen. Hier hebben we lekker van gesmuld, evenals de sla en geroosterde broodjes met tomaat.

IMG_20190401_193412

1. Ria:
    3 april 2019
    Een muzikaal Elvis dagje. Leuk.weer heel wat gezien vandaag en gelukkig gezonde sla eten hihi
  2. Jolanda:
    3 april 2019
    Zo leuk iedere ochtend bij het ontbijt jullie reisverslag te lezen!!! En natuurlijk de foto's , we reizen een beetje met jullie mee. Veel plezier vandaag!
  3. Marleen de Caluwe:
    3 april 2019
    Wat een belevenis daar bij Elvis, zou ik ook graag zien. Heel mooi, en die eenden daar in de vijver, top. Leukste foto vind ik die barbecue met het vuur lekker omhoog. Lekker wat warmte en heerlijke worstjes 🔥🤣😘
  4. Carina Minten:
    3 april 2019
    Gesellig aan de Barbecue het is goed geregeld bij Elvis lijkt een beetje op een pretpark. Het centrum ziet er gezellig uit. Op naar Dallas