Pedal to the metal

2 april 2019 - Cedar Hill State Park, Texas, Verenigde Staten

6:00 uur: piep, piep, piep. De wekker gaat. We moeten eruit, even een snel ontbijtje, de waslap erdoor en wegwezen.

Vandaag gaan we 482 mijl, oftewel 775 km van Memphis Tennessee naar Dallas in Texas. Een lange rit en alleen maar over de snelwegen heen. Saai, maar het helpt ons wel erdoor te komen.
Ons uitzicht de eerste 2 uur:

IMG_20190402_075434

Dit is wat we onderweg vooral zien, veel vrachtverkeer met de meest bijzondere ladingen. Grote windturbines, stalen buizen of balken, compleet machinekamers enzovoort.

Onze eerste stop is de Walmart voorbij Little Rock in de staat Arkansas. Daar kopen we 6 verschillende smaken cakejes (Lemon, Blueberry, Chocolate, Indiana taste, Banana en Cinnamon), sapje erbij en we hebben een lekker hapje om 10.30 uur.

IMG_20190402_103317

Dan crossen we door met de camper richting de grens met Texas.
In Texarkana rijden we (bijna onopvallend) de grens over. We proberen iedere keer een foto te maken van de overgang, maar de kwaliteit is niet spetterend.

DSC00350

Onze tweede stop is bij een Rest Area langs de Interstate 30 voorbij Sulphur Springs. Daar bak ik twee eieren die we opeten bij onze gekochte broodjes die redelijk Europees overkomen.
Het parkeerterrein is mooi ingericht. Er staat een groot nieuw gebouw dat dient als informatiecentrum voor de staat. We lopen een rondje en vertrekken dan weer.

DSC00353

Het is inmiddels schitterend weer, rond de 18 graden met wind. En zo blijft het ook de rest van de dag, heerlijk!

Laatste stop is Dallas. We komen in het spitsuur terecht maar dit verloopt aardig vlot.
En dan zijn we eindelijk rond 18 uur bij het Cedar Hill State Park waar we 2 nachten verblijven.
Het park sluit aan op een groot meer en we hebben een plekje aan het water.
Nadat we alles geïnstalleerd hebben ontsteekt Jörgen de BBQ zodat we worstjes en een biefstuk lapje kunnen bakken.
Omdat de BBQ scheef staat rollen er na een tijdje 2 worstjes af, beetje jammer.
Maar de volgende morgen waren de worstjes wel foetsie (misschien de bever van de tweede foto hieronder?).

DSC00363DSC00370DSC00374IMG_20190402_194806

1. Ilona:
    4 april 2019
    Zo! Hele trip geweest idd! Wat een mooi plekje zo. En super dat het weer eindelijk wat beter is.
    Benieuwd naar Dallas. Dus tot morgen. 😉
  2. Paul M.:
    4 april 2019
    Zo, knap gedaan op een dag. Prachtige foto van de zonsondergang. Als ik Ed of Willem was zou ik daar ook rond willen zwemmen 😂. Benieuwd of de huizen in Dallas jullie inspiratie geven voor een Nederlandse variant.
  3. Ria:
    4 april 2019
    Zo dat waren heel wat kilometers maar uiteindelijk levert het we helel mooie plaatjes op aan het einde van de dag . Even heerlijk genieten 2 dagen van deze plek.
  4. Margriet:
    4 april 2019
    Flink verschil in temperatuur vanuit Memphis naar Dallas, even tijd om Dallas te verkennen wellicht Reunion Tower? In ieder geval heel veel te zien, heb heel veel plezier!
  5. Marleen de Caluwe:
    4 april 2019
    Dat waren veel kilometers, maar dan heb je ook wat. Mooie foto's gemaakt, en gelukkig wat warmer. Ben ook benieuwd hoe het gaat in Dallas, tot morgen en veel plezier 😘😘😎😎
  6. Eefje:
    4 april 2019
    Wauw wat een hoogtepunten al! Lekker genieten!
  7. Carina Minten:
    5 april 2019
    Een bever die worstjes eet jaja is Jürgen midden in de nacht lekker gaan snacken. Wat een rit gelukkig zijn jullie nu in Dallas en genieten ervan en het is zonnig en warmer tot morgen lieverds