Ongezond is 'The way of life’

1 april 2019 - T.O. Fuller State Park, Tennessee, Verenigde Staten

Onderweg naar Memphis hebben we een mooie binnendoor route die ons door heuvelachtig landschap brengt. Soms zien we heel grote huizen met enorm veel grond erom heen. Op andere plaatsen staat wat je dan net geen stacaravan meer noemt als huis. Maar de omgeving is mooi en het is prettiger om de reis op deze manier af te leggen dan alleen maar over snelwegen heen. Dat gaan we naar Dalles wel doen, maar dan leggen we in 1 dag ook 479 mijl af (770 km ongeveer).

Onderweg stoppen we bij het Loveless Motel and Café. Inmiddels een toeristische trekpleister vanwege haar beroemde hot biscuits. Dit lijkt op een soort Engelse scones, maar dan hartig. Als souvenir hebben we het boek met geschiedenis en recepten gekocht (én een magneet).

IMG_20190331_101126IMG_20190331_101139

We hebben twee overnachtingen in het T.O. Fuller staatspark nabij Memphis.

IMG_20190331_171211

Terwijl we onze camper klaar maken voor verblijf, rijdt er een ander Road Bear camper langs en gaat staan op een plek een eind verderop.
Nog weer later maken we een grotere wandeling rondom de camping en eindigt de route vlak bij die camper. We lopen er nog eens langs. “Zouden dat soms…?”
Even op het naambordje kijken, ja hoor, het is familie van den B. en ik klop aan. Hans maakt de deur open en ik stel me voor.
Dan valt voor hem ook het kwartje: Hans heeft begin dit jaar een bericht in de Facebook groep USA4all geplaatst over hun camperreis door Amerika. Van die groep ben ik ook lid en ik heb toen gereageerd dat Jörgen en ik hetzelfde doen en wat vragen uitgewisseld. Hans roept zijn vrouw erbij en we worden binnen uitgenodigd. We krijgen een drankje aangeboden en het blijkt ook nog eens Willeke haar verjaardag te zijn. Gefeliciteerd!
We wisselen de meest hilarische momenten met elkaar uit en wat ons allen opvalt is de eetcultuur.
Je kan beter voor je geld bij McDonald’s eten dan aardappels, vlees en groente kopen in de supermarkt. Dat is er wel, maar duur!
En bij de Mac heb je voor $3 gewoon een combo menu met burger, friet en drank (any size). En daar komt dat beeld van dikke Amerikanen nou precies vandaan.
Hans was net een verse maaltijd met verse groenten aan het bereiden, en het zal smaken als een luxe diner, want de prijs is er ook naar.

Daar lopen we zelf ook tegen aan. Tot nu toe zijn we telkens onderweg gestopt voor een warme maaltijd. Tot nu toe hebben we gehad:
MC Donald’s = fastfood.
DQ (krokante kip met friet) = fastfood.
Taco Bell = fastfood.

We hebben vandaag geprobeerd het beter te doen.
Bij een Mexicaans restaurantje in een klein stadje. Het eten smaakte goed en bevatte nog groente ook.

IMG_20190331_143808

Maar mijn hap lag in een gefrituurde taco schelp en bij Jörgen zat er fried rice tussen.
Toch weer vettigheid…

1. Margriet:
    2 april 2019
    Toevallig dat jullie medereizigers ontmoeten en nog iets gezonds kunnen eten, herken ik jullie straks wel weer na zoveel junkfood?
  2. Ria:
    2 april 2019
    Zo'n groot land en elkaar dan toch ontmoeten das grappig straks last van scheurbuik met al die vitamine tekorten hihi
  3. Paul M.:
    2 april 2019
    En ik maar denken dat Laura bijna dagelijksheerlijke 5 gangen diners aan het bereiden is 😛🍔🍗🍟
  4. Marleen de Caluwe:
    2 april 2019
    Wat leuk om dat gezelschap tegen te komen van Facebook. En wat het eten betreft, als julle een koelkast hebben dan leg er wat wortelen, kk, uien en paprika in. Kan je allemaal rauw eten, succes🥕🍅🥒🌶🥦🥝🍉🍏
  5. Carina Minten:
    2 april 2019
    Jullie zijn al een eind op weg en hopelijk wat warmer weer, gezellig als je bekende tegenkomt en ook nog een lekkere maaltijd.
  6. Willeke van den bogert:
    2 april 2019
    Hoi hoi, Hans en Willeke hier, het was idd erg leuk jullie te ontmoeten. Waar we ook zijn “den Hollander” kom je overal tegen, maar dat wij elkaar zouden treffen was haast onmogelijk . Nu zijn we op weg naar Amerillo , daar beginnen we met route 66 , erg veel zin in . Jullie nog een hele fijne reis en wie weet tot de vlg parkingplaats. 🙋‍♂️🙋‍♀️