Welcome to Nashville y'all!!

31 maart 2019 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag een korte afstand van 190 mijl naar Nashville. We hebben er maar 1 overnachting, dus als we een beetje op tijd zijn kunnen we de stad lekker in.

Voordat we wegreden van de camping wilden we nog een magneet scoren. Toevallig was het kantoortje net even 15 minuten dicht toen we er langs reden. Terwijl we verderop op de parkeerplaats wachten komt de beheerder in een golfkarretje aanrijden. Hij vraagt hoe het met ons is (de standaard vraag in Amerika die je met “goed, dank je” beantwoord en hem soms ook terug vraagt)? We leggen uit van de magneet en een van ons kan mee op het golfkarretje. Jörgen scheurt mee en ik kijk nog even rond.

IMG_20190330_104059

Wat opvalt is dat er veel pick-ups op de parkeerplaats staan met allemaal een trailer voor een boot erachter. Allemaal recreanten die aan het vissen zijn. Je ziet ook overal in de omgeving opslag voor boten (IPV caravans zoals in NL). Echt een van de vrijetijdsbestedingen voor Amerikanen in deze omgeving.

IMG_20190330_103341

Op weg naar Nashville, waar we overnachten op de Two Rivers Campground. Uiteraard weer een aardig ontvangst met uitleg over de camping en een informatie pakketje over Nashville zelf. Voor $10 p.p. kunnen we met een busje naar het centrum gebracht worden. Er wordt ieder half uur gereden.
We zetten de camper neer en nadat alles uitgestald is bestellen we gelijk een rit naar het centrum.

IMG_20190331_083157

Nashville, home off the Country Music en Music City. Maar vandaag leek het wel CRAZY TOWN!!
Wat een drukte, lawaai en overvloed aan uithangborden. Prachtig om te zien en overweldigend tegelijk. Dit is op Broadway street.
Het is zaterdag en ook nog eens Spring Break, daarom waarschijnlijk extra druk. De ultieme beleving van de stad zeg maar. Hopelijk kun je de ervaring uit de foto’s halen.

IMG_20190330_174522IMG_20190330_175321IMG_20190330_180552IMG_20190330_195023

Ergens twee straten achter de rumoerige Broadway vinden we een klein zaakje dat verse hotdogs maakt. Daar hebben we wel trek in.
Terwijl we staan te wachten begint het wat te regenen.

IMG_20190330_184206

Het is dan 19 uur, eigenlijk werd de hele middag al regen en onweer verwacht, nog een geluk dat we het zo lang droog hebben.
Terwijl we in een portiek schuilen en onze hotdog eten gaan de sluizen open en hoost het heel erg.
Later op het nieuws zien we terug dat het in de staat niet alleen bij een hoosbui bleef, maar zelfs een kleine tornado is geweest…

We doen nog het een en ander aan sightseeing zoals het Capitool (Nashville is de hoofdstad van Tennessee) en wat oorlogsmonumenten.
Rond 20.30 uur gaan we met het busje terug naar de camping.

IMG_20190330_191607

In de camper drinken we nog een glaasje rosé. We hadden droog gekozen, maar nog steeds te zoet. Vooral voor Jörgen, dus wie mag de fles weer leegdrinken…?
Bier hebben we nog niet, daarvoor moeten we echt even een liquor store in. In de supermarkt verkopen ze ook bier, maar dat is allemaal van dat Amerikaanse bier en dat smaakt niet echt.

IMG_20190331_085011

Goodnight y'all!

1. Ria:
    1 april 2019
    Ik hoop dat jullie ook nog zo'n grote Amerikaanse koelkast scoren voor al die magneten. Anders gaat het straks niet allemaal passen hihi. Een leuk souvenirs idee. Hopelijk vanaf nu wat beter weer. Goede reis verder
  2. Paul M.:
    1 april 2019
    Ik mis wel een grote Nederlandse vlag op jullie bescheiden campertje 😂
  3. Marleen de Caluwe:
    1 april 2019
    Begin al jaloers te worden, wat een prachtige stad. En zijn jullie ook in dat Hard Rock Cafe geweest, gezellig toch. Geniet en eet maar lekker verder, 🌭🌭😘
  4. Johnny Smit:
    1 april 2019
    Qua alcohol goed aan het trainen lees ik.
    Mooie verhalen, leuk om te lezen!